Produkty białkowe, które powinny stanowić podstawę diety

Dokonaj właściwego wyboru

Nierzadko zdarza nam się, że po przebudzeniu nie mamy ochoty by cokolwiek zjeść. Z tego właśnie względu często rezygnujemy z pierwszego posiłku w ciągu dnia, jakim jest śniadanie, szczególnie w przypadku osób, które na nadmiar wolnego czasu narzekać nie mogą. Kubek gorącej kawy zastępuje nam śniadanie i zapełnia nasz żołądek. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że prowadzenie takiego trybu życia na dłuższą metę może mieć bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie.

Prawidłowe odżywianie

Prawidłowe odżywianie pozwoli nam przede wszystkim utrzymać atrakcyjną sylwetkę a także zachować doskonałe samopoczucie. Jak już wcześniej zostało wspomniane, ważne jest to by po całej nocy snu znaleźć czas jak również apetyt na to, by coś zjeść. Śniadanie bowiem to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, który musi nam dostarczyć energii a także sprawić, że nie braknie nam sił do pracy. Przygotowując swój jadłospis śniadaniowy zwróćmy uwagę na to, by produkty, z których przyrządzamy posiłek były zdrowe oraz urozmaicone.

 Prawidłowe odżywianie pozwoli nam przede wszystkim utrzymać atrakcyjną sylwetkę

Wielu z nas twierdzi jednak, iż zdrowe odżywianie nie zawsze jest smaczne. Produkty, które zawierają szkodliwe konserwanty i polepszacze smaku zdecydowanie chętniej widzimy w swojej kuchni. Warto jednak czasem zastanowić się co dla nas jest ważniejsze – smak czy zdrowie? Lekkie, smaczne śniadanie musi być przede wszystkim pożywne. Oprócz tego powinno dostarczać ono naszemu organizmowi błonnik oraz białko. Dla osób szczególnie dbających o linie, poleca się, by na śniadanie przygotowywały one owsiankę z dodatkiem różnych owoców.

 

Taką mieszankę możemy zjeść z mlekiem bądź z jogurtem naturalnym. Innym dobrym rozwiązaniem jest również brązowy ryż bądź kasza. Wybierając się do piekarni powinniśmy wybierać tylko i wyłącznie pieczywo wieloziarniste. Jest ono zdecydowanie zdrowsze od tego, które wypiekane jest na bazie białej mąki. Przygotowując sobie śniadanie nie możemy zapominać również o owocach i warzywach, dzięki którym nasz organizm dostaje zastrzyk witamin. Kubek ciepłej herbaty bądź wody niegazowanej również nie zaszkodzą naszemu zdrowiu.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.

Powiązane artykuły

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany , aby dodać komentarz.