Najczęstsze błędy w żywieniu dzieci

Żaden rodzic nie chce wyrządzić krzywdy swojemu dziecku. Jednak czasem nadmierna troska może być bardziej szkodliwa niż niedopilnowanie pociechy. Mamy maja bardzo często skłonność do przekarmiania dzieci i wpychania im wszystkiego co znajduje się pod ręką. Tak nie powinno być.

Słodycze w każdej ilości

Każda mama chce, aby jej dziecko było szczęśliwe. Dlatego nie ogranicza się w rozpieszczaniu pociechy różnego rodzaju smakołykami, także tymi niezdrowymi. A przecież popularne batony, czekolady są bogate w cukry proste, które na pewno nie wpłyną pozytywnie na rozwój malucha. Mogą prowadzić do otyłości, miażdżycy czy chorób sercowo-naczyniowych. Warto zamieniać batoniki na owoce, warzywa i zdrowe koktajle.

Nadmiar smakowych wód i soków

Soki i napoje są traktowane jako płynne kalorie. W żaden sposób nie zapewniają nam uczucia sytości i nic dobrego nie wnoszą do organizmu. Faszerowanie nimi dziećmi wpływa na stworzenie wysoko kalorycznej diety i prowadzi do otyłości. Dlatego należy pozbyć się z diety dziecka wszelkich nektarów, napojów gazowanych i wód smakowych. Warto do zaspokajania pragnienia dziecka wykorzystać po prostu wodę mineralną.

Danonki, w każdej ilości

Reklamowane jako jogurty dla dzieci Danonki są prawdziwym złem. W swoim składzie zawierają takie elementy jak: twarożek odtłuszczony, śmietanka, cukier, woda, truskawki 3% – puree, oligofruktoza, syrop glukozowo – fruktozowy, skrobia modyfikowana, wapń, koncentraty z: marchwi, czarnej marchwi; ekstrakt z rzodkiewki, naturalny aromat waniliowy, aromaty naturalne, witamina D. Czy wygląda nam to na zdrowe składniki? Zdecydowanie nie.

Dlatego podawanie dzieciom jogurtów owocowych jest dużym błędem. Warto stawiać na jogurty naturalne i dodawać do nich ulubione owoce posiekane w drobną kosteczkę. To będzie prawdziwa bomba witaminowa.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.