Najczęstsze błędy żywieniowe, stojące na drodze do szczuplej sylwetki

Błędy żywieniowe niejednokrotnie sprawiają, że mimo stosowania się do ogólnych zaleceń zdrowego odżywiania wskazówki wagi nie chcą drgnąć lub efekt odchudzania pozostaje znikomy.

Szukamy przyczyny w spożywanych produktach, analizujemy różne modele diety, zwiększamy aktywność fizyczną, a zniechęceni, sięgamy nawet po wspomagające odchudzanie suplementy, wierząc że chociaż w jakimś stopniu wspomogą one redukcję tkanki tłuszczowej i przybliżą nas do wymarzonej sylwetki.

Tymczasem za brak efektu odpowiedzialne mogą być drobne błędy popełniane codziennie, które wkradając się do naszego trybu dnia niwelują efekt, który uzyskalibyśmy unikając ich. Na co więc zwrócić uwagę w pierwszej kolejności, aby nie zaprzepaścić wszystkich starań?

Błędy żywieniowe – pamiętaj o regularnych posiłkach

Kluczową kwestią na diecie jest regularność spożywanych posiłków ich odpowiednia ilość. Ten oczywisty fakt rozumiany jest jednak na różne sposoby. Ilość – oznacza 5 lub 6 mniejszych posiłków w ciągu dnia, a ich regularność polega na odstępach nie dłuższych niż 3-4 godziny. Nie bez znaczenia jest jednak kiedy spożywamy pierwszy i ostatni posiłek. Śniadanie najczęściej bowiem zjadamy dopiero w pracy, podczas gdy konieczne jest aby pojawiło się ono w ciągu godziny od wstania.

odchudzanie dieta i trening

fot: fitigit

Błąd żywieniowy – późna pora posiłków

Niejednokrotnie popełniamy również błąd spożywając kolację do 18:00 lub nie spożywając jej wcale, jeśli jej pora przypadanie zbyt późno. Ten mit żywieniowy krąży za nami od lat, podczas gdy zalecane jest spożycie kolacji na 2-3 godziny przed snem.

Błędnym nawykiem jest także pomijanie ustalonych posiłków, w momencie gdy ulegniemy pokusie i sięgniemy po ulubione ciastko, czy kawałek placka. Zdecydowanie lepiej jest te kalorie ”wyćwiczyć” poprzez wybraną aktywność fizyczną, w zakresie czasowym minimum 20 minut, niż unikać ich spożycia w zdrowym i zbilansowanym posiłku.

Jak widać nie trudno jest więc udaremnić wysiłek jaki włożymy we wprowadzenie zdrowego stylu życia, popełniając drobne błędy, które pozornie nie powinny mieć dużego wpływu na oczekiwany efekt.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.

Powiązane artykuły