Śniadanie, jako najważniejszy posiłek w ciągu dnia

Prowadzenie zdrowego trybu życia to przede wszystkim odpowiednie odżywianie. Zdrowe, lekkie posiłki mają zbawienny wpływ na naszą sylwetkę, co dla pań jest szczególnie ważne. Jednak osoby, zdrowo się odżywiające mogą się pochwalić nie tylko atrakcyjną figurą, bowiem odpowiednio skomponowane posiłki bardzo dobrze wpływają na nasz organizm. Jak powszechnie wiadomo, najważniejszym posiłkiem, którego nie może zabraknąć żadnego dnia jest śniadanie.

Po długim śnie nasz organizm potrzebuje dawki energii, a śniadanie jest właśnie tym, dzięki czemu zostaje on wyposażony w niezbędne składniki odżywcze a także witaminy. Ponadto osoby, które zapominają bądź nie mają rano czasu czegokolwiek zjeść mogą uskarżać się na bóle głowy bądź zmęczenie. Oprócz tego brak posiłku rzutuje również tym, iż możemy mieć spore problemy z koncentracją. Powszechnie uważa się, iż każde śniadanie powinno być obfite a także składać się z różnorodnych produktów.

 

Ci, którzy podzielają taki pogląd, twierdzą, że zjedzenie obfitego śniadania uchroni ich w późniejszym okresie dnia od ciągłego sięgania po przekąski. Ponadto uważają także, iż w takim wypadku kolejne posiłki powinny być znacznie lżejsze oraz mniej kaloryczne. Oczywiście nie każdy podziela to zdanie a przeciwnicy mają bowiem przekonujące argumenty. Zaraz po przebudzeniu się nasz żołądek jest ściśnięty. W wypadku, gdy spożyjemy naprawdę obfity posiłek, może rzutować to tym, iż zamiast poprawić swoje samopoczucie będzie nam towarzyszyło uczucie ciężkości. Jak już wcześniej zostało wspomniane, nie zawsze znajdujemy czas na to, by przygotować sobie smaczne, lekkie śniadanie. Jeśli jednak uda nam się wygospodarować chwilę, z pewnością przyniesie nam to same pozytywy.

 

Wielu z nas nasuwa się jednak pytanie: Jak powinno zostać skomponowane śniadanie, by było ono smaczne i zdrowe? Przede wszystkim musi ono dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią dawkę węglowodanów złożonych. Dzięki nim dłużej towarzyszy nam uczucie sytości. W takim więc wypadku, po zjedzeniu śniadania, bogatego w takie właśnie składniki odżywcze, spokojnie powinniśmy doczekać do następnego posiłku, bez kłopotliwego burczenia w brzuchu. Źródłem węglowodanów są przede wszystkim musli. Ważne jest jednak to, by dodatkowo nie posiadały one cukru. Znacznie zdrowsze są również musli zbożowe, po której powinniśmy sięgać najczęściej. Niestety są one trudno dostępne i ciężko znaleźć je w każdym sklepie.

 

Dla zwolenników musli zbożowych dobrą wiadomością jest to, iż ich przygotowanie wcale nie jest trudnym zadaniem. Węglowodany w takiej formie najlepiej podawać z mlekiem bądź jogurtem naturalnym. Dla osób, którym musli nie specjalnie przypadły do gustu dobrym rozwiązaniem jest jajecznica bądź omlet. Jedną z większych zalet tego posiłku jest szybkość jego przygotowania, biorąc pod uwagę fakt, iż rano posiadamy go naprawdę niewiele. Dodatkowym atutem omletu jest to, iż bez problemu podaje się go również na słodko. Miód idealnie sprawdzi się tu jako smaczna, zdrowa polewa natomiast owoce będą kolorowym dodatkiem na naszym talerzu.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany , aby dodać komentarz.