Dużo nie znaczy lepiej

Lekkie śniadanie, skomponowane z różnorodnych produktów oraz dostarczające nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych to coś, czym powinniśmy zacząć każdy dzień. Po całej nocy snu nie zawsze jednak dopisuje nam apetyt i najzwyczajniej rezygnujemy ze śniadania. Zamiast tego wolimy napić się gorącej kawy i tym zapełnić swój żołądek.

Nieregularne spożywanie posiłków ma bardzo negatywny wpływ na nasz organizm. Z tego właśnie względu powinniśmy starać się jeść często, ale niezbyt dużo. Ważne jest to, by porcje nie były zbyt obfite a przerwy między kolejnymi posiłkami zbyt długie. Jak już wcześniej zostało wspomniane, śniadanie stanowi najważniejszą część naszego całodniowego jadłospisu. Z tego względu ważne jest to, by było ono urozmaicone a także przygotowane z najwyższej jakości produktów.

 

Dla osób, które cierpią na schorzenia serca poleca się, by przygotowywali oni śniadanie w formie kanapki pełnoziarnistego pieczywa. Jako dodatek dobrze sprawdzi się tu niskotłuszczowy jogurt. Ważne jest również to, by przygotowane przez nas śniadanie było bogate w błonnik. Odgrywa on bardzo istotną rolę, jeśli chodzi o proces regulowania apetytu. Błonnik również chroni nas przed podjadaniem w ciągu dnia.

 

Osobom, które każdego dnia spożywają śniadanie znacznie łatwiej jest utrzymać odpowiednią wagę. Jak wiadomo, nieprawidłowe odżywianie często prowadzi do otyłości, a co za tym idzie powstawania chorób serca. Odpowiednio przygotowane śniadanie to również takie, które pokrywa nasze dzienne zapotrzebowanie na kalorie. Najczęściej jednak przygotowanie wartościowego posiłku nie powinno stanowić dla nas żadnego problemu.

 

Wystarczy, że w naszej lodówce znajdzie się mleko, do którego dodamy musli z suszonymi owocami. Kolejnym, smaczny zestawem śniadaniowym okazuje się kromka chleba z chudą wędliną. Dla osób, które nie przepadają za mięsem poleca się kawałek chudego twarogu. Jak więc widać, przygotowanie takie posiłku nie zabiera nam zbyt wiele czasu, dlatego warto postarać się o to, by każdego dnia zjeść smaczne i pożywne śniadanie.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.

Powiązane artykuły