Zgrabna sylwetka wymaga wyrzeczeń

Odpowiednie odżywianie to początek drogi do tego, byśmy mogli cieszyć się wspaniałym zdrowiem a także atrakcyjną, smukłą sylwetką. Zdrowe, lekkie posiłki to w dzisiejszych czasach sposób odżywiania się preferowany głównie przez panie, stosujące różnego rodzaju diety. Nie zapominajmy jednak o tym, iż odpowiednio skomponowane posiłki mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm a także samopoczucie.

Jak już wcześniej zostało wspomniane, prawidłowe odżywianie się to ulga nie tylko dla naszego ciała. Warto wspomnieć o tym, iż odgrywa również ono kluczową rolę, jeśli chodzi o nasze serce. Gdy zapominamy o zasadach zdrowego odżywiania możemy doprowadzić do otyłości. Ta jak wiemy często rzutuje powstawaniem groźnych schorzeń, które z kolei szkodzą naszemu sercu. Jedną z zasad zdrowego odżywiania się jest spożywanie śniadania każdego dnia.

Sprawą oczywistą jest to, iż ten właśnie posiłek jest tym najważniejszym, bez którego nasz organizm pozbawiony będzie energii a my będziemy uskarżać się na bóle głowy, zmęczenie bądź problemy z koncentracją. Zanim jednak zabierzemy się za przygotowanie smacznego, lekkiego śniadania, musimy wiedzieć, jakie najważniejsze składniki odżywcze powinno on zawierać. Oprócz tego warto jednak zapoznać się z tym, co w naszym zestawie śniadaniowym okazuje się całkiem bezwartościowe i z jakich produktów powinniśmy zrezygnować.

 

Pierwszym z nich jest bez wątpienia białe pieczywo. Nie niesie ono dla naszego zdrowia żadnych korzyści a oprócz tego dostarcza naszemu organizmowi pustych kalorii. Kolejnym produktem, który powinniśmy wykluczyć z naszego jadłospisu śniadaniowego są różnego rodzaju soki. Oczywiście chodzi tu o te, zakupione w sklepie. Nie zawierają one zbyt wielu witamin a dodatkowo zawierają cukier. W przypadku, gdy jesteśmy zwolennikami soków, możemy sami je przygotować. Potrzebne będą do tego świeże owoce i oczywiście odrobina chęci. Kolejnym produktem do wykluczenia okazują się napoje gazowane.

 

Dostarczają one naszemu organizmowi szkodliwych substancji. Oprócz tego są źródłem pustych kalorii, co negatywnie wpływa na naszą sylwetkę. Zanim więc zabierzemy się za przygotowanie śniadania, ważne jest to byśmy wykluczyli z niego szkodliwe produkty i zastąpili tymi, które są lekkie i przede wszystkim mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.

Powiązane artykuły