Bądź fit!

Na prowadzenie zdrowego tryby życia składa się kilka czynników. Jednych z nich jest bez wątpienia prawidłowe odżywianie. Wielu z nas często nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo szkodzi swojemu zdrowiu jedząc niewłaściwie przygotowane posiłki. Ma to ogromny wpływ nie tylko na nasz organizm, ale często również na nasz nastrój. Dla większości z nas zdrowe jedzenie jest jednoznaczne z czymś, co jest całkiem pozbawione smaku.

Produkty zawierające różnego rodzaju polepszacze oraz szkodliwe konserwanty zdecydowanie bardziej przypadają do gustu naszemu podniebieniu. Szczególnie powinni zrezygnować z tego osoby cierpiące narożnego rodzaju schorzenia serca. Jak wiadomo, otyłość jest często wynikiem nieprawidłowego odżywiania. Ta z kolei, może mieć bardzo negatywny wpływ na nasze serce. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To właśnie ono musi nam dostarczyć energii i sprawić, że nasze szare komórki będą prawidłowo funkcjonować. Nie zawsze jednak znajdujemy czas na to, by przygotować sobie chociaż małą kromkę chleba. Zamiast tego wolimy wypić kubek kawy a śniadanie odkładamy na później.

Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż brak jakiegokolwiek posiłku, spożytego po całej nocy snu, może w nieprzyjemny sposób dawać nam się we znaki. Mowa tu przede wszystkim o bólu głowy czy zmęczeniu. Przygotowując swój jadłospis śniadaniowy, ważne jest to, byśmy właściwie dobrali wszystkie produkty. Śniadanie, to przede wszystkim posiłek, który powinien nam dostarczać wszystkich, niezbędnych składników odżywczych. Z tego właśnie względu musi być ono nie tylko zdrowe, ale również urozmaicone. Nabiał stanowi podstawę każdej diety, gdyż to właśnie dzięki niemu dociera do naszego organizmu białko a także witaminy. Kawałek białego sera czy chociażby szklanka mleka to coś, co powinno znaleźć się w naszym śniadaniowym menu.

Osoby, które mają ochotę na coś słodkiego, mogą zaopatrzyć się w owocowy jogurt, który również jest źródłem białka. Niezwykle istotną rolę w porannym posiłku odgrywają również tłuszcze. W tym przypadku musimy jednak zachować umiar. Odrobina tłuszczu zawarta w naszym posiłku sprawi, że przez dłuższy okres czasu nie będziemy odczuwać głodu. Dodatkowo wspomaga on proces przemian energetycznych, zachodzących w naszym organizmie. Za naszą sprawność umysłową odpowiadają natomiast cukry. Wystarczy, że herbatę posłodzimy łyżeczką miodu lub dodamy do niej odrobinę konfitury. Nie zapominajmy o tym, iż każdy zestaw śniadaniowy powinien składać się również z płynów. Wpływają one pozytywnie na nasz układ krążenia jak i na cały organizm.

Dobrze sprawdzi się tu herbatą bądź woda niegazowana. Możemy również wycisnąć sok ze świeżych owoców. Oprócz produktów, które wspomagają prawidłowe żywienie, istnieją również takie, których powinniśmy unikać. Jednym z nich jest bez wątpienia białe pieczywo. Oprócz tego, iż nie posiada ono wartości odżywczych również negatywnie wpływa na naszą sylwetkę. Białe pieczywo to bowiem źródło pustych kalorii. Kolejnym produktem, którego powinniśmy się wystrzegać są ciastka zakupione w cukierni. Jest to następny przykład, który zdecydowanie szkodzi naszej figurze. Poza tym zawierają one najczęściej sporo konserwantów a także spulchniaczy. Nie powinniśmy więc spożywać porannego posiłku w takiej formie, gdyż nie niesie on żadnych korzyści dla naszego zdrowia.

Słodkich płatków do mleka, od których uginają się półki sklepowe, również nie powinniśmy serwować na śniadanie. Jeśli natomiast chcemy zjeść coś chrupiącego w połączeniu z mlekiem należy zastąpić je zdrowszymi płatkami kukurydzianymi. Istnieje jeszcze możliwość, by samemu zrobić musli, dodając do tego swoje ulubione owoce.

o autorze

Tomasz Kabisz

Specjalista i wieloletni rehabilitant w różnego rodzaju ośrodkach rehabilitacji ruchowej. Na co dzień trener osób niepełno- i pełnosprawnych.

Powiązane artykuły

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany , aby dodać komentarz.